(JRG) a.k.a Janec'i Ralli Glögi



Janec

WRC-GURU
Moderaator
5 Veebruar 2012
693
194
83
44
Rapla
Olen
Rallifänn
#21
download.jpeg


(JRG) Chapter 10

Türgi on uus ralli kalendris. Või siis vana/uus ralli. Viimati sõideti 2010.
Hetkel sarjas tiirutavatel meestel on eelnevad kogemused olmas Neuvillel sõitis Citroen C2), Ogieril sõitis Citroen C4 WRC , Tänakul sõitis Mitsubishi lancer evo x ja Latvalal Ford Focus RS WRC. Neil neljal on eelnev kogemus olemas. Ralli saab määrava tähtsuse nii Ogieri kui ka Tänaku jaoks. Punkte on vaja tagasi võtta mitte ära anda.

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT
Rivis: Neuville, Mikkelsen, Paddon

Sellel rallil saab Neuvillel väga raske olema. Kuna tal tuleb tõsiselt teed puhastada. Ogieril on juba siis mingi joon eest. Tulenevalt sellest võib Neuville väga kõvasti aega kaotada. Eks tuleb ka temalt selliseid inisevaid kommentaare. Mis põhiline ta saab teha nn. taktikasõitu. Logistab vaikselt lõpuni ja on jälle nagu naksti poodiumil. See võib väga vabalt juhtuda. Kuna teed on Türgis karmid. Ning olen kindel, et mehi kukub kindlati palju.
Mikkelsenist ei oota midagi enam nüüd on see viimane lootus ka kadunud. No ei saa mees oma kiirust kuidagi selle Hyundaiga ülesse. Ta on isegi nii kehva, et ei suuda Neuvilli kuidagi aidata.
Paddon võib selle rallil üllatada kuigi see hoaeg on tal kuidagi kesine. Eks kindalsti jätab jälje selline poolik hooaeg
Türgis stardib ta suht tagant otsast ja selleks ajaks peaks tee juba puhas olema, et väga head minekut näidata

TOYOTA GAZOO RACING WRT
Rivis: Tänak, Latvala, Lappi

Türgi ralli saab olema väga tähtis just Tänaku jaoks. Kui ka siit võtab punkte Neuvillelt tagasi siis tiitli lootused veel elavad edasi. Aga ku siin punkte ära antakse siis kaovad ka need lootused. Samuti on ka see ralli meeskonnale tervikuna oluline. Siin on võimalik Hyundai kinni püüda ja isegi mööda minna. Vahe meeskondlikus arvestuses on ainult 13 punkti.
Tänak lähen rajale kolmandana Siis on tal ees juba kaks sõidu jälge. Esimese päeva lõpuks peaks ta olema Top neljas, et Laupäeval hakata võidu peale võitlust pidama
Latvala usun, et on üks soosikuid ralli võidule kui vaid tehnika vastu peaks. Ta läheb rajale siis kui rada juba piisavalt puhas, et korrlikku kiirust koguda.
Lappi on mees kes võib ka sähvatada. Rajale läheb ta neljandana. Ning kõigi eelduste kohaselt on ta kiire. Kuigi kogemusi rallilt pole. Aga see pea kõigile uus. Tervikuna võib Toyota olla tugev. Just tänu oma uuele mootorile mis annab eelise just sellisel rallil kus on nikerdamist palju.

M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM
Rivis: Ogier, Evans, Suninen

Meeskonna jaoks oluni etapp. Kaotasid and ju teisekoha Saksamaal Nüüd on aeg tagasi rünnata. Kuigi see saab raske olema. Ogier peab tihtilugu üksi meeskonda vedama.
Ogier Läheb rajale teisena. Ees ainult Neuville poolt tehtud jäljed. Kui ta reede väga palju ei kaota siis on ta Laupäeval suht konkurentsis. Türgi teeolud on karmid. Seega võib päris palju aega kaduma minna.
Evans stardib tagant poolt. Ning sellele rallil tuleb see eelis ära kasutada. Ning võimalikult palju Ogierile tuge pakkuma
Vastasel juhul on ta järgmine hooaeg jalamees.
Suninen arvan, et läheb pigem oma sõitu tegema ja kogemusi korjama. Ta on suuteline võitlema seal kohtadele 5-10 koos Evansi, Lappi, Paddoni, Breeni, Mikkelseni ja Östbergiga

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Rivis Östberg, Breen, Al-Qassimi

Nii Breenil kui ka Östbergil on täitsa head võimalused teha korralik ralli. Ning miks mitte korralata Soome saavutust
Östberg stardib väga tagant otsast ja tee on siis juba piisavalt puhas. Soomes ta suutis selle olukorra oma kasuks pöörata, miks mitte ka Türgi rallil. Kus mängib stardikoht väga palju.
Breenil on ka stardikoht suhteliselt hea. Mis peaks andma talle ni mõnegi ees eelise. Paraku on Breen selline Reede mees kes jua mitmendat rallit suudab Reedel juba ralli enda jaoks ära käkkida,
Al-Qassimi tuleb siia nautima oma hobi. Sõidab oma rütmi ja kiirusega. Karm türgi võib talle ehk isegi mingi punkti kinkida kui eest mehi ära kukub.

JWRC sarjas tulevad rajale ka Ken Torn ja Kuldar Sikk, Kenni jaoks on see väga oluline ralli. Kuna türgis antakse JWRC sarja meestele topelt punktid ning lisaks veel katsevõitude eest saadavad punktid. võimalik teenida max. 67 punkti korraga. Seega on Kennil reaalne võimalus võtta see JWRC sarja tiitel ja järgmine aasta saab juba sõita WRC2 klassis. Eestlastel on põhjust jälle kaasa elada kahele ralli paarile.

Üldiseslt Türgi karmid olud võivad pakkuda väga palju üllatusi.

Janec End And Out
 

Janec

WRC-GURU
Moderaator
5 Veebruar 2012
693
194
83
44
Rapla
Olen
Rallifänn
#22
download.jpeg

Saaremaa Saun Türgi moodi.

Türgi oma karmide teedega pakkus palju üllatusi. Juba alguses oli teada, et ainult kaval piloot võib türgi ralli võita. Seda kavalust näitas väga kenasti Tänak kes võttis oma järjekordse võidu. Ogier ja Neuville läksid panema. Kuid panid paraku mööda.

Hooaja liider
TOYOTA GAZOO RACING WRT
Rivis: Tänak, Latvala, Lappi

Meeskonnalt suurepärane tulemus. Saavutati oma esimene kaksikvõit. Kuigi masin polnud kõige kiirem. Aga näha oli, et suur töö on hakanud vilja kandma. Auto oli vastupidav. Türgi ralli oli väga karm. Kõigil juhtus midagi. Ka Tänakul oli probleem roolivardaga. Kuid sellel vaatamata suudeti suurtest probleemidest hoiduda. Tasuks hooaja neljas võit.
Latvala mängis väga head wingmani. Töötas viimasel päeval Tänaku ja meeskonna suurepärase tulemuse kasuks. Kui Latvala peaks peas kõik korda saama võib ta olla suht kiire. Paraku hakkab mees lagunema kui kiirus pole see mis ta loodab. Lappi näitas ka kegelikult normaalset minekut. Kui väljendas suht selgelt, et ei ole autoga sugugi rahul. Sõiduviga ja väljasõit oli selle rahulolematuse tulemuseks. Ning auto sai niivõrd palju kannatada, et pühapäeval rajale ei tuldud. Ei tea kas see ikka oli nii. Või oli siin taga midagi muud? Üldjuhul meeskonnalt ralli hindele 5+

Hooaja teine
HYUNDAI SHELL MOBIS WRT
Rivis: Neuville, Mikkelsen, Paddon

Ainus kes probleemidest hoidus ja valis korraliku tempo oli Paddon. Neuvillel ja Mikkelsenil lagunesid autod ära. See võis ka olla liigse rapsimise tulemus. Oli näha, et tegelikult oli Hyundai sellel rallil kõige kiirem. Aga sellest kiirusest pole kasu kui piloodid ei suuda autot tervena finišisse tuua. Neuville lõhkus oma amordi kohe ralli teise päeva esimesel katsel. Laupäeva neljandal katsel lagusen Mikkelseni auto. Ainult Paddon kes suutis oma autot hoida ja samas tarka sõitu teha.. Tasuks ralli kolmas koht. Tänu Mikkelseni ja Neuville ebaküpsele sõidule kaotas Hyundai oma liidrikoha meeskondlikus arvestsues. Ning Neuville vahe Tänakuga vähenes trastiliselt. Ogieriga jäi vahe samaks. Aga Tänak tuli väga suurte sammudega lähemale. Vahe veel ainult 13 punkti. Mis alles kolm rallit tagasi oli 72 punkti. Ning oi seda hala mis nüüd hakkab. Kõik teised on süüdi. Mitte Neuville ise.

Hooaja kolmas
M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM
Rivis: Ogier, Evans, Suninen

M-spord Fordile oli see ralli järjekordselt mööda panek. Esmalt reede suutis Evans omale kivi leida ja katkestada. Lisaks sellele laupäeval katse pärast neuville katlestamist suutis ka ogier oma masina lõhkuda. Ning väga palju aega kaotada. Kuigi jah kohe SR-i ta ei pidanud kasutama sai maisna korda kuid siis parkis oma auto vastu puud ära ja võttis ikkagi SR-i. Sellest seltskonnast ainult Suninen suutis vigu vältida ja korraliku kogemuse saada. Tasuks korralik neljas koht. Evansile oli see ralli suht oluline. Silmaspidades järgmist hooaega. Ei ole tal veel lepingut. Kuid sellise ralliga ja vigadega ta seda ka ei saa. Nüüd on talle eluliselt oluline Walesis korralik tulemus teha. Kui seal ka kalasuppi keedab siis by by põhimeeskond.

Hooaja neljas
CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Rivis Östberg, Breen, Al-Qassimi

Citroeni meeskonnast on tegelikult suht kahju. Ralli algas neile suurepäraselt. Peale kolme katset oldi kahe autoga poodiumil. Breen esimene ja Östberg kolmas. Siis hakkas juhtuma. Breenil kõige pealt rehvi purunemine ja aja kaotus. Siis kuunedal katsel arvata on , et Östberg tabas sama kivi mida püüdis omale saada Evans. Selle tulemusena suts ennem finišit lagunes Östberg auto vedrustus. See oli karm kohe järgmise kurvi taga oli finiš. Laupäeval siis SR süsteemis peale.
Laupäev oli tõsiselt kuum . Breenile põles auto maha. Östbergil kohe päeva esimesl katsel lakkas Turbo töötamast. AL-Qassimi tegi oma sõitu. Nii nagu alati kaugel kaugel punkti kohast. Loodan, et Järgnevatel rallidel on neil rohkem õnne.

Türgi ralli oli tõeline ellujäämis kursus. See kes panema läks see ka omale jama kaela sai. Pole ammu sellist rallit näinud. Kus nii palju mehi langes probleemide küüsi.
Küsimus: kas sellist rallit on meile vaja.
Vastus: jah on. Selline ralli aitab õppida peaga sõitma.

JWRC tiitli sai siis Berkvist. Torn kaotas viimasel päeval ka lootuse lõpetada hooaeg kolmandal kohal. Ei tea juba mitmes kord ta viimasel päeval võssa paneb. Ei tea kas selle taga oli vale legend või legendi lugeja. Minu jaoks ligga tihti ja liiga palju sõitjaid lõpetab võsas kui lugejaks on teadagi kes. nimekiri Aava, Tänak, Kangur, Protassov, Jeets, Tamrazov, Kikireshko nüüd siis Torn.
Loodan, et Torn saab järgmine aasta ka jätkata JWRC sarjas, ja siis juba Tiitlit jahtida.

Kohtume Walesis

Janec End And Out
 

Janec

WRC-GURU
Moderaator
5 Veebruar 2012
693
194
83
44
Rapla
Olen
Rallifänn
#23
Screen_Shot_2018-09-24_at_13.53.35.png


(JRG) Chapter 11

Walesi ralli pakub kindlsti põnevust. Kui ilm on selline tatine nagu alati siis esimesel kolmel mehel on suht suur eelis järgnevate ees. See hooaeg sõidavad kõik tipud sama rehvitarnijaga. tippudel ei ole enam kasutada Dmack rehve mis toimisd mudasel pinnasel Michelinist tunduvalt paaremini. See ralli võib suht palju paika loksutada. Või siis vastupidi asjad veel segasemaks ajada. Kui on liiga mudane siis nagu eelmine hooaeg nägi, korjab uus aero suht palju muda enda külge. Toyotal ja Fordil oli koguni 7 kg. liigset kaalu peal. Kuid kui on selline niiske olukord siis võib tulla korralik lahing.

TOYOTA GAZOO RACING WRT
Rivis: Tänak, Latvala, Lappi

Toyota peaks olema rajal jälle uuendatud võimsama mootoriga. Tänak läheb rajale teisena. Mis võib olla hea kui rada on niiske või mudane. Lappi neljandana ja Latvala viiendana. Selle rallil tuleb ka korralikud punktid koguda. Tänak peab selle ralliga ka võtma punkte tagasi Neuvillelt. Hetkel on natuke lihtsam. Peab rohkem jälgima Neuvillet kui Ogieri. Kuid ei tasu ka teda silmast lasta. Tundub, et Latvala hakkab ka saama oma peas asju korda. Ning tal on Walesist korralik kogemuste pagas olemas. Lappi see vastu peaks hakkama natuke tagasi hoidma. Parem Mäger kaisus kui Hunt voodis. Liiga tihti on mees hakanud viimasel päeval katkestama. See türgi out on minu jaoks selline imelik. Ma ei usu, et auto nii palju viga sai kui sealt pervest alla veeres. Huvitav kas mees on juba oma kolm iksi Citroenile ära kinkinud. Ning nüüd on motikas maas enam edasi Toyotaga sõita. Eks seda nüüd Walesi näitab. Kui palju ta masinat kirub.

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT
Rivis: Neuville, Mikkelsen, Paddon

Meeskond kaotas eelmisel rallil oma liidrikoha meeskondlikus arvestuses. Suuresti liiga suures panemise tuhinas.
Neuville???? Mees oleks kui liimist lahti. Kirub ja siunab kõiki. Kõik teised on tema ebaõnnes süüdi. Nüüd oli Tänak paha kuna võttis Türgis sellise kindla autot hoidva sõidustiili. Aga absurtsuse tipp on see, et Ogier ja Tänak teevad ühisrinde Neuville vastu. Mees lääheb rajale esimesena. Kui rada peaks olema niiske ja mudane siis on tal suur eelis.
Mikkelsen näitas Türgis, et mõistab sõita küll. Eks Walesi nüüd näitab kas see oli selline sähvatus või siis on tõesti mees oma hoo ülesse saanud.
Paddonilt ootaks ka head tulemust. See annaks uueks lepinguks suure plussi. Paddon peab näitama selle ralliga, et on meeskonnas korralik lüli. Vastasel juhul on tulemas heal juhul jälle poolik hooaeg.

M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM
Rivis: Ogier, Evans, Suninen

Ogier on punkti tabelis kolmas. Kindlasti on täis indu ja tahtmist punkte tagasi võita. Meeskondlikult pole vist enam midagi püüda. Kuigi vahe pole suur aga Ogier üksi ei suuda meeskonda vedada. Evans ja Suninen on ilmselgelt nõrk duo Ogieri kõrval. Suninenil on leping taskus ja saab pingevabalt oma kogemusi korjata. Ogier kindlasti ilma lepinguta ei jää. Ennem tõuseb päike solgiämbrist kui keegi oma meeskonda viiekordset maailmameistrit ei taha.
Aga vaesel Evansil on korralik pinge peal. Ta peab Walesis tõestama, et ta suudab kiirust näidata küll. Vastasel korral võin kindlalt väita, et Evansit me WRC sarjas järgmine hooaeg ei näe.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Rivis Östberg ja Breen

Citroen on rajal jälle ainult kahe autoga. Meeskondlikult pole enam püüda mitte kui midagi. Östberg võib olla sellel ralli selline must hobune. Aga ka Breen võib näidata head minekut. Kuigi jah mõlemad starivad tagant poolt.. Ning kui ilm on selline nagu ta on siis on sealt väga raske ettepoole tulla. Aga kui mingi imel äbi peaks kuiv olema siis usun,et mõlemad on võimelised top5-te sõitma. Mõlemal mehel järgmiseks hooajaks leping puudub. Alles jäänud rallidega tuleb võimalikult palju punkte koguda, et järgmiseks hooajaks iste autos saada. Mitte jääda koju tugitooli jalgu kõigutama.

Kokkuvõttes loodan, et kolme tiitli jahtija vahel tuleb pingeline ja tuline heitlus.

Janec End And Out
 

Janec

WRC-GURU
Moderaator
5 Veebruar 2012
693
194
83
44
Rapla
Olen
Rallifänn
#24
Screen_Shot_2018-09-24_at_13.53.35.png


Walesi draama, ehk jälle see pagana radiaator.

Walesis juhtus palju aga kahju et nende hulgas kelle juhtus oli ka Tänak. See põhjaplaadi ära kukkumine. Kukutas ka Tänaku suurest tiitlikonkurentsist. Kuigi kõik pole veel läbi. Aga raskeks läheb. Selleks, et Tänak tiitli võidaks tuleks nõukogude ajast tuttavat NKVD karistust kasutada. Ehsk siis mõlemal rallil on vaja võtta 25+5. See juures on vaja veel, et konkurendid poodiumi alumistel astmetel äärmisel juhul oleks. Või veel parem kui poodiumile ei pääseks.

TOYOTA GAZOO RACING WRT
Toyota sai Walesis kasutada jälle oma võimsamat mootorit. Ning näitasid kõik toyotad suurepärast minekut. Tänak muidugi oli teiselt planeedilt. Seda tunnistasid ka konkurendid. Tänak liikus kindlalt oma neljanda järjestikuse võidu poole kui saabud see saatuslik hetk. Keset 16-ndat katset lihtsalt tuli põhjakaitse alt ära ja purustas radika ja suuresti ka unistuse MM tiitlist. No matemaatiliselt on kõik veel võimalik. Aga see saab väga raske olema. Latvala hakkab ka ennast leidma. Juba teine poodium järjest. Aga nii kindel veel ei ole, et võitude eest võidelda. Kurtis auto alajuhitavuse üle palju. Lappi sai ka oma ebaõnne jadast üle. Kinnitas küll, et kartis nii kiiresti sõita nagu seda tegi Tänak. Aga ralli kolmas koht on suurepärane tulemus Tasuks jälle korralikud meeskondlikud punktid. Suurendati edu hyundai ees viielt punktilt kahekümmnele punktile.


HYUNDAI SHELL MOBIS WRT
Hyundai oli jälle ei kusagil. Ei näidanud Mikkelsen mingit kiirust Paddon oli oma mullis kusagil tabeli keskel. Neuville ka paar esimest katsel oli veel konkurentsis siis hakkas kurtma, et mingit jälge eespole. Ning hakkas aega kaotama. Lisaks veel laupäevane kraavis käik viis ta esikümne lõppu. See oli hetk mis oleks võinud suuresti muuta tiitli heitluse tema jaoks keeruliseks. Ralli lõpuks sai ta ka siis kasutada meeskonna abi. Mida ta koguaeg Ogierile ninapeale viskas. Sai Mikkelsenist ja Paddonist mööda ning viies koht oli kotis. Paddon ja Mikkelsen madistasid kuuedna ja seitsmenda kohapeale Üldiselt on juba traditsioon ,et hooaja teises pooles ei näita hyundai head minekut.


M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM
Ogier tegi seda mille järale ta Walesi tuli. Võttis võidu, et olla tihedas konkurentisis tiitli heitluses. Kuigi jah ta tunnistas ise ka, et sellisel moel ta võita ei tahtnud. Sest tema suur sõber pidi tee äärde jääma. Ning mainis, et Tänak sai türgid tema võidu ning nüüd andis Tänak selle tagasi. Samas tunnistas, et kui tänak poleks katkestanud siis temal võidule asja poleks olnud. Ott oli kiiruse poolest kõvasti üle Evans näitas ka selle hetkeni kui katkestas tänakuga võrreldavat kiirust. Kahju, et tehniline jama ta jalameheks jättis. Suninen ka oma esimesel Walesi rallil WRC roolis näitas väga viisakat minekut. Püsis pikalt poodiumi konkurentsis. Aga siis see õnnetu kurvi lõikamine, kännu tabamine ja vedrustuse lõhkumine mis päädis väjasõiduga. Ja ikka nii tõsiselt, et turvapuur sai kannatad ning ralli oligi selleks korraks läbi.


CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Cirtroéni duo tegi päris korraliku ralli. Oma enda väiksed apsud ei lasknud neil kõrges konkurentsis püsida. Aga minek oli mõlemal hea. Breen sai lõpuks Neuville ees neljanda koha. kuigi vahepeal oli ka poodiumi konkurentsis. Østberg kulges viiendal kohal kuni ralli suht lõpus priueti tegi ja kõik kolm Hyundai temast mööda tuhisesid. Autos tundub potentsiaali olema küll. Lihtsalt hetkel jäävad suuresti ikka meeste taha tulemused.


Kohtume Hispaanias

Janec End And Out
 

Janec

WRC-GURU
Moderaator
5 Veebruar 2012
693
194
83
44
Rapla
Olen
Rallifänn
#25
Screen_Shot_2018-09-28_at_13.21.29.png


(JRG) Chapter 12

Kataloonia ralli on üks huvitavamaid rallisi kalendris. Nimelt selepärast, et sõidetakse nii kruusal kui asfaldil.
Siin võib hakata juhtuma. See ralli on ka korralik väljakutse mehhanikutele. Reede õhtu tuleb autod Kruuse seadest viia 45 minutiga asfaldi seadesse. Teisisõnu mehhanikute MM.

TOYOTA GAZOO RACING WRT
Rivis: Latvala, Tänak ja Lappi

Kogu Toyota meeskonnale on see ralli väga oluline. Sellest rallilt korralikud punktid ja meeskondlik tiitel on sisuliselt kindlustatud. Vaja oleks koguda 24 punkti Hyundaist rohkem. Siis saaks Austraaliasse minna juba meeskondliku maailmameistrina. Samuti on Tänak veel tiitli konkurentsis. Aga sellseks, et Autraalias oleks võimalik midagi veel tiitli püüdmiseks teha siis tuleb Katalooniast võtta 25+5 ( Täispank). Ning loota, et konkurentidel just super ralli ei tule. Kui Neuville peaks katalooniast võtma 22 punkti (18+4) jääb vahe austraaliaks 13 punkti. See omakorda tähendab, et Autraalias peaks Tänak samuti võtma täispandaga ja Neuville ei tohi olla kõrgemal koha kui neljas (12+4) 16p. Tänak oleks siis ühepunktiga maailmameister. Võimalik on aga see tähedab, et Tänak peab mõlemalt rallilt saama täistabamuse Samuti peavad ka meeskonna teised liikmed andma endast rohkem kui maximumi, et röövida konkurentidelt punkte eest ära.

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT
Rivis: Neuville, Mikkelsen ja Sordo

Hyundai vajab Katalooniast head punkt saaki, et jätta austraalias veel mingigi võimalus Meeskondlik tiitel omale saada. Ka Neuville vajab sellelt rallilt korraliku tulemust, et kindlustada oma seisu. Kui sellest rallilt ta peaks tänakust rohkem punkte saama siis on Austraalia ralliks üks konkurent mängust väljas. Ning lahing käib kahe mehe vahel. Aga samas võib Kataloonias hakata käima taktikamäng, et astraalias mitte esimesena rajale minna. Sordo mängib sellel rallil tähtsat rolli. Tema on mees kes võib Neuvillele ja kogu meeskonnale olla suureks abiks. Ning röövida konkurentide eest korralikke punkte. Mikkelsen teeb oma ära. Mis kindlasti ei ole kõrges mängus olemine.

M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM
Rivis: Ogier, Evans ja Suninen

Meeskondlikult M-sport Ford enam kaasa ei mängi. Sest üksi Ogier ei suuda vajalikke punkte meeskonna jaoks tuua.. Selleks on vaja ka Evansi ja Sunineni abi. Kuid nende tase on jäänud lahjaks kogu hooaja vältel. Walesi ralli võiduga tõi Ogier ennast tagasi tihedasse tiitli konkurentsi. Olen kindel, et Ogier on mees kes hakkab taktika mängu tegema, et austraaliaks saada teine stardi positsioon ja minimaalne punkti vahe. Evansilt ootaks korralikku rallit. On ta näidanud, et suudab asfaldil sõita küll. Suninen korjab kogemusi. Aga koos Evansiga peaksid nad kindlustama Ogieri seljatagust. Eks need allesjäänud rallid on Evansile väga kriitilised. Nendel eksimine võib tähendada sisulilst töötuks jäämisega.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Rivis: Loeb, Breen? ja Östberg?

Citroen sellel hooajal ei pretenteeri kumbagile tiitlile. Sama võivad nad tiitlijahtijatele suurt peavalu valmistada. Just hispaanias on tagasi King Loeb. Tema on selle ralli darkhorse Kes võib kõik senise olukorra peapeale pöörata.Siin tekib kahetine olukord. Samas nagu tahaks, et Loeb teeks ilusa ja tugeva ralli. Aga samas ei tahaks, et tema hea esitus pärsiks Tänaku tiitli jahti. Võta sa nüüd siis kinni mis on hea ja mis halb.

Igatahes saab kataloonia ralli olema tiitli heitlust silmas pidades võtme tähtsusega ralli. Võime näha korralikku taktika mängu. See aga annab võimaluse Tänakul tagant rünnata. Küsimus on kas peale Katalooni rallit on tiitli konkurentsis kaks või kolm meest.

Janec End And Out
 

Janec

WRC-GURU
Moderaator
5 Veebruar 2012
693
194
83
44
Rapla
Olen
Rallifänn
#26
Screen_Shot_2018-09-28_at_13.21.29.png


Ralli Kataloonia ehk Vanaisa näitas kuidas rallit tuleb sõita.

Loeb tõestas miks just tema on üheksakordne maailmameister. Oma targa ja kaalutletud sõiduga tõusis ta viimasel päeval ralli liidriks ja suutis seda edu hoida ka ralli lõpuks. Kolmest tiitli pretentendist jäi järele veel kaks. Tänakul on veel matemaatiline võimalus tulla meistriks. Aga selleks on vaja Ogieri ja Neuville totaalset ebaõnne. Aga sisuliselt on see ebareaalne. Kuna stardis on ainult kordan ainult 29 võistlejat. Seega Rally 2 arvestuses on punktidele tulek väga kindel. Ning M-Spordi ja Hyundai sõitjad ei hakka oma tiitliheitlejat pidurdama. Vaid aitavad nei saada korralikke punkte.

TOYOTA GAZOO RACING WRT
Rivis: Latvala, Tänak ja Lappi

Meeskond on küll veel punktitabeli liider kuid vahe vähenes jõudsalt. Nii latvala kui ka Tänak olid mõlemad tegemas väga head rallit. Aga mõlemal rehvi purunemised tõmbasid selle kriipsu. Tänakul juba teist rallit järjest jäi võit saamata mitte oma vea tõttu vaid tehniline apsakas sai saatuslikuks. Peale rehvi purunemist uuriti korralikult miks rehv katki räks. Ning tuli välja, et inimliku eksimuse tõttu läks auto alla defektiga velg mis rehvi lõhkus. Latvalal purnes rehv kaks korda. Mõlemal korral võitles ta ralli liidri koha eest. Lappi tegi oma enamvähem ära. Aga suurt sära seal polnud. samas tundub, et ta ootab kärsitult millal Toyotast minema saab. Tänakul on siluliselt 0,01% võimalus veel meistriks tulla. Autraalias läheb Tänak kolmanana rajale mis on korralik eelis Neuville ja Ogieri ees. Kaotada pole tal enam midagi. Sellelt rallilt tuleb võtta 25+5. Usun, et koos Latvalaga on nad ralli lõpuks poodiumil. Hooaja lõpus on Latvala ka oma mojo ülesse leidnud.

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT
Rivis: Neuville, Mikkelsen ja Sordo

Neuville oli reede suurtes raskustes tee puhastamisega. Laupäeval asfaldil hakkas ta kiirus tõusma ja suutis isegi poodiumi konkurentsi tõusta. Sest vahed oli väga väikesed. Tänu Tänaku eest kokkumisega oli viis meest 13 sekundi sees. Kõik tunnistasid ,et Tänakut pidurdab ainult ebaõnn. Sest puhta sõiduga ei suutnud talle vastu saaada mitte keegi. Sordo tegi jälle hea stardi Oli isegi ralli liider vahepeal. Ning poodiumi konkurentsis. Aga siis hakkas ka tema langema, et Neuville endast mööda lasta. Ka Neuville ei pääsenud ilma jamadeta. Sdwn-il keeras auto katusele. Ning ralli viimasel katsel lõhkus rehvi. Peale katset hiilgas ta jälle oma suurepärase kommentaariga. Selles, et tema rehvi lõhkus oli süüdi ainult Evans kes ennem teda rajale läks ja talli kivi rajale ette pani. Neuville langes ralli kolmandalt kohalt neljandaks ning jäi ka ilma PS punktdest. Seega kaotas ta väärtuslikke punkte. No ma ei saa aru mida kuradit teeb Mikkelsen seal meeskonnas. Temas pole tolku kellegil. Mees kommeteeris iga katse lõpus, et õpid autot proovib seadeid ja mida iganes veel. Mees on sõitnud terve hooaja ja ikka ei suuda autot kontrollida. Kaotus mehele kes on kuus aastata rallist eemal olnud oli pea kolm minutit. See on ikka müstiline. Seda imestavad paljud, et mida see mees teeb WRC sarjas. Lihtsalt hojab kohta. Mõlemad mehed nii Sordo kui Paddon on alati temast eespool.

M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM
Rivis: Ogier, Evans ja Suninen

Meeskond on konstruktorite tiitli heitlusest väljas. Aga sõitjate tiitli jaht käib suurte tuuridega. Selle ralliga taastas Ogier oma postsiooni punkti tabelis ja tõusis esimeseks. Kohe ralli esimesel päval kinnitas ta, et ei mõtle mitte mingisugusele taktikale. Ta eelistab minna Australiasse tabeli liidrina. Kuigi jah see tähendab ka rajapuhastamist. Aga usun, et Ogier suudab sõita korraliku ralli ja võtta oma kuues tiitel. Selle otsusega maandas Ogier riski. Rallis võib kõike juhtuda. Kui peaks mõlemad katkestama siis on tema punkti tabelis eespool.. Evans sõitis ka hea ralli võttis viimasel katsel Neuville eest väärtuslikke punkte ära. Kuigi on väga väga paha poiss, et puistas Neuvillele kivi tee peale. Evansile siis hooaja teine poodum. Sellist sõitu oleks oodanud Evansilt kogu hooaja. Suninenist saan ma aru mees korjas kogemusi järgmiseks hooajaks. Aga sellele vaatamata suutis ta kohati näidata head kiirust.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Rivis: Loeb, Breen ja AL-Qassimi

Citroen sai oma haavadele korraliku balsami. Kogu hooaeg oli läinud üle kivide ja kändude. Nüüd tuli Loeb tagasi ja võttis oma karjääri 79.nda võidu. See võit üllatas paljusi. Keegi ei uskunud, et mees kes on rallist eemal olnud kuus aastat suudab seda teha. Kusjuures tegi ta ralli jooksul kaks suurt viga kui suretas masina välja ning kaotas paju aega sellele. Kuid sellele vaatamata ja oma targale sõidule suutis ta ralli võita. Ka Loeb tunnistas , et Tänakut ei suuda keegi püüda. Ning kui Tänakul viltu vedas hakkas ka Loeb kohe võidu peale mõtlema. Ralli viimasel päeval tegi ta õige rehvivaliku ja tõusis päeva esimesel katsel ralli liidriks ja hoidis seda edu lõpuni. Breenilt ka korralik ralli. Kindlasti oleks ta kõrgemal kohal kui ta poleks selliseid spinne ja muid vigu sisse teinud. AL-Qassimi nautis jälle oma hobi ning oli väga üllatunud kui Loeb selle ralli võita suutis. Tänu sellele ehk pakub raha rohkem meeskonnale.. Ning viimasete uudiste valguses on Citroen järgmine aasta raja toomas kolm autot. Ning kolmandat hakkavad jagama kuulukate kohaselt Loeb ja Breen


Väga üllatav ja põnev ralli oli kuni lõpuni. Ning seda suuresti tänu Tänaku ebaõnnele. Tiitli jaht jääb siis Austraalia ralli otsustada.

Kohtume Austraalias


Janec End And Out
 
Meeldimisi: Indrek

Janec

WRC-GURU
Moderaator
5 Veebruar 2012
693
194
83
44
Rapla
Olen
Rallifänn
#27
ba511f5b-d71a-48ce-ae01-8c374a7303ab.png


( JRG) Season 2018 Final Chapter 13

Suur Grande Finale on tulemas Austraalias. Nii põnevat hooaega pole enam väga ammu olnud. Kus matemaatiliselt on kolmel mehel võimalik tulla maailmameistriks hooaja viimase ralli viimases kurvis.

SEBASTIEN OGIER
Läheb rajale esimesena Ning kindalsti kaotab ta aega Reedesel päeval teepuhastamisega. Ta edu Neuville ees on kõigest kolm punkti. Selleks, et tiitel kätte saada tuleb lõpetada ralli kindalti Neuvillest ees pool. Reede peab Ogier andma endast kõik, et aja kaotus poleks suur. Ogier teeb austraalias ühtlasi oma viimase ralli M-Sport fordi ridades. Tulevast hooajas on ta Citroeni sõitja. Olen selles kindel, et ta tahab oma Kärjääri hr. Wilsoni juures lõpetada tiitliga.

TERRY NEUVILLE
Stardib rallile teisena. tal natuke kergem oma ajakaotus vältida kuna ühed jäljed on juba ees. Samas aeg on näidanud, et nendest jälgedest ei pruugi piisata. Vigu peavad vältima kõik tiitli jahtijad. Seda teab ka Neuville, et pisimgi viga läheb maksma tiitli. Lahing tuleb tuline ja pingeline. Eks Neuvillek on pinged suuremad peal kuna ta jahib oma esimiest sõitja tiitlit. Ning see annam alust oletada, et tagasi ta hoidma ei hakka. Aga selline riskipiiril sõitmine võib kalliks maksma minna. Aga vahet pole. Kõik teised on süüdi ju tema ebaõnnes.

OTT TÄNAK
Läheb rajale kolmandana. Sellest triost on just temal kõige kergem. Rada pole küll puhas, aga mingid jäljed on juba ees. Selleks, et Tänak suudaks meistriks tulla peab korduma Türgi tsenaaarium. Kus kaks kanget konkurenti peavad feilima. Seda kusjuures ühel ja samal katsel. Vastasel juhul kui näiteks Neuville eksib siis hakkab Ogier oma sõitu hoolega kontrollima ja lõpuni kruisima. Vastupidiselt tõimiks Neuville täpselt samamoodi Seevastu Tänakul on vaja teha austraalias 25+5

MEESKONDLIK TIITEL
Toyota edu Hyundai ees on kõigest kaksteist punkti ja M-Sport Fordi ees kakskümmendviis punkti. Usun, et lahing tuleb just kahe meeskonna vahel. Kuna nii Toyotas kui ka Hyundais on olemas mehed kes suudavad kõrgied punkte püüda. Selleks, et M-Sport Ford veel meeskondliku tiitli saaks peaks tegelikult kuus meest katkestama. Mis on vähe usustav. Lisaks vel sellele ei ole Ogieril nii tugevat selja tagust ja toetust meeskonna teistelt sõitjatelt. Evasn ja Suninen jäävad selle lahingus statisti rolli. Nii Toyota kui ka Hyundai sõitjad peavad andma endast maksimumi, et meeskondlik tiitel ära tuua. Kui nüüd spekuleerida siis WRC sarjale oleks just kasulik kui Toyota selle tiitli saaks. See annab selge signaali nii Subarule kui ka Mitsubishile, et ka nemad sarja tagasi pöörduks.

MUSTAD HOBUSED
Nemad on need kes võivad kõikide plaanid segi pöörata. On alust spekuleerida, et Ogierile võivad appi tulla Citroeni sõitjad. Kes võivad ja on võimelised tegema head rallit just tagantpoolt startides. Ning on ka Citroeni boss Pierre Budar öelnud naeratuse saatel, et sooviks järgiseks hooajaks taastada oma meeskonna autole numbri üks.
Tagant poolt strdivad veel Mikkelsen Paddon. Mikkelsenist ma nagu ei oota suurt midagi. Ta võib küll Reede kiire olla just tänu oma stardi kohale. Aga Ralli lõppedes on ta ikka kohal kusagil punkti tabeli teises pooles. See vastu Paddon on võimeline punkte eest noppima. Aga kui ta peaks olema Neuvillest eespool siis sobivate asjade kokku langemisel laseb ta Neuville kindlasti endast mööda. Ralli võidu eest hakkavad sõitma kõik kolm tiitlile heitlejat. Eks siis ootame ülipönevat rallit. Ning väärilist meistrit ralli hooaja lõppedes

Janec End And Out
 

Janec

WRC-GURU
Moderaator
5 Veebruar 2012
693
194
83
44
Rapla
Olen
Rallifänn
#28
ba511f5b-d71a-48ce-ae01-8c374a7303ab.png


Austraalia ralli oli suure hooaja suurepärane Grande Finale

Austraalia ralli tõotas tulla põnev. Kuna kumbki tiitel polnud kindlustatud. Individuaalset tiitlit ajasid taga Ogier, Neuville ja Tänak. Meeskondliku tiitli peale mängisid Hyundai ja Toyota. Põneva hooaja lõpus eest hoolitsesid kogu hooaja vältel Toyota ja Tänak. Nimelt arvan, et oleks Toyota olnud vastupidavam auto siis poleks sellist pinevat hooaja lõppu olnud. Aga jah oleks on poleks ja poleks on oleks. mõlemad on pätipoisid.

Sebastien Ogier (World Champion)
M-Sport Ford WRT
Mees näitas ka austraalia rallil väga tarka sõitu ning kontrollis täiega asjade käiku. Ei läinud sõitma silmad ruutus peas. Sõit oli kaalutletud ja vaba. Kuigi jah Reede kaotas ta palju aega oma stardikoha pärast. Aga ka konkurendid väga ei säranud. Evans tegi tugeva töö ära ja hoidis põhi rivaali seljataga. Aga mis Sunineniga juhtus see jäi arusaamatuks.

Terry Neuville
Hyundai Shell Mobis WRT
Kuidas nüüd öelda läksid püüdma asutraaliasse kahte tiitlit. Aga jäid mõlemast ilma. Meeskondlik tiitel sai tagasilöögi juba kolmandal katsel kui hooaja luuser Mikkelsen teelt välja sõitis. Teise tagasi löögi said Kuuendal katsel kui Neuville autol rehv purunes. See langetas mehe 10 kohale. Ning siis kaotas ka Neuville lootuse individuaal tiitlile sõita.
Ainuke kes rallil ühtegi viga ei teinud oli Paddon. tasuks ka ralli teine koht. Lõplikult kaotas tiitli neuville 22 katsel kui tegi kaks viga järjest ja kaotas auto ratta. Nii võib ütelda, et teist aastat järjest läks tiitel kaotatud ratta nahka. Ma ei mõista miks pole Nandan palganud Mikkelseni asemel täis kohaga omale Paddonit. Mees väärib seda kohta rohkem kui Mikkelsen.

Ott Tänak
Toyota Gazoo Racing WRT (World Champion)
Toyota tuli tegi nägi ja võitis. Kaotasid küll walesis ja Kataloonias oma võimaluse individuaal tiitlit püüda. Aga meeskonnale väärtuslikuma tiitli võtsid ikkagi austraalias ära. Kõik kolm toyota meest näitasid ralli vältel korralikku kiirust Tänak Pidigi sõitma riski piiril, et oleks minmaalnegi võimalus konkurentide ebaõnne korral sõitjate tiitel saada. Üks konkurent libastus aga kuningas jäi püsti. Ning takka tipuks oli siis autraalia ralli eimene selle hooaja jooksul kus Tänak katkestas oma sõiduvea tõttu. Kuid on kuulda, et ennem välja sõitu andis käigukast otsad. Kui kindel see on seda ei tea. Latvala sai oma võidu kätte. Loota jääb, et see andis talli korraliku boosti järgmiseks hooajaks

Citroen AbhuDhabi WRT
Östbergi ja Breeni jaoks laagas ralli üleootuste hästi Östberg oli reede õhtuks ralli liider Ning Breen oli teine seega Citroenil kaksik juhtimine. Aga siis hakkas kõik koost lagunema. Östberg viitas kehvale rehvi valilkule Ning Breen tegi väga palju sõiduvigu. Ei tea mis teda häiris. Aga tavatault palju eksles ta raja kõrval. Takkapihta tabas ta kändu ja kaotas oma auto tagumise ratta ka veel. Kokkuvõttes tuli siis rallil kolmandale kohale Östberg.

Oli huvitav ja segadus tekitav ralli.

Janec End And Out
 

Janec

WRC-GURU
Moderaator
5 Veebruar 2012
693
194
83
44
Rapla
Olen
Rallifänn
#29
2000px-WRC.svg.png

2018

Nüüdseks on seljataha jäänud hooaeg oli ülimalt põnev kuni viimase ralli eelvimase katseni.

M-Sport Ford WRT
Sebastien Ogier tegi seda taas. Oma targa sõiduga. Alati mitte kõige kiirmana suutis ta võtta oma kuuenda tiitli. Ogier korjas hooaja jooksul kokku kuus poodiumi kohta,, mIllest oli neli võitu. Katkestas ralli ühel korral. Aga just tema kaalutletud sõit. Ning kindlasti mitte silmad ruutus Tänaku kiirust järgida tõigi selle tiitli.
Meeskond ei suutnud oma tiitit kaitsa. Tundus, et mida hooaeg edasi siis kiruse poolest hakkas auto teistest maha jääma. Kuigi Fordi toetus rahad olid olemas. Soomes tuldi välja uue Aero paketiga. Aga kohe esimesel ralli ei olnud Ogier selle üldse rahul. Siis kui Papa Wilson sai aru, et meeskondlikut tiitlit kaitsta on väga raske hakati panustama Ogierile, et ta oma tiitli kätte saaks. Meekonna kaaslased olid meeskondlikut tiitli püüdmiseks liiga aeglased. Seega tuli neid kasutada selleks, et nad oma kohtasi loovutaks Ogierile. Selliselt käitus M-Sport sisuliselt kogu hooaja.
Mis tuleval hooajal saama hakkab on raske ennustada. Ogier on siirdumas Citroeni. Ning üks koht on Sunineni päralt . Aga kaks kohta on täitmata. Eks tuleb oodata ja vaadata. Paljude arvamuse kohaselt hakkab Wilson käima juba tuttavat rada, et hakkab panustama noorte arendamisse. pakun, et kaks kolmest noorest pääseb Sunineni kõrvale.
Nendeks on Greensmith ja Tidemand. Eks aeg näitab

Toyota Gazoo Racing WRT
Tänakul jäi seljataha esimene hooaeg Toyota meeskonnas. Eeldati, et tal on hooaja algus rasek kina tuleb harjuda uue masinaga. Aga mees näitas kohe esimesel rallil, et katused olid asjatud. Iga ralliga ta kiirus kasvas. Ning hooaja teeises pooles ei olnud kiiruse poolest talle vastast. Tänak tegi väga tugeva hooaja.eriti teise poole kus võttis kolm võitu järjest. Ning Walesis lagunes auto kindlalt liissi kohal sõites. Kataloonias läks defektiga velg katki siis kuiTänak oli korraliku edus teiste ees sisse sõitnud. Arvan, et tiitel jäigi mitte töökindla auto taha.
Latvala kaotas vahepeal oma mojo ära. Ta üritas liigselt Tänakuga tempos püsida. Tihti lugu lõppesid need lagunenud auto või siis oma sõidu veaga. Alles siis kui tal kästi sõita oma tempos ja oma rallit. Siis hakkasid ajad ja tulemused paranema. Soome rallist alates suuti Latvala saavutada kuuest rallist ühe võidu kaks teist kohta ja ühe kolmanda koha. Seega sai temast regulaarne poodiumi külastaja.
Lappi suutis ka näidata kohati väga head kiirust. .Aga tihit hakkas juhtuma just ralli viimasel päeval temal asju. mitmel korral ta lihtsalt katkestas või siis tegi PS katsel mingi vea. Ning siis kui tuli teatavaks, et mees liigub Ogieri kõrvale Citroeni. Hakkas ta tihti oma kehvat rallit Toyota kaela ajama. Kuulukate kohaselt tema lahkumise tagamaad ulatuvad aega kui meeskonnaga liitus Tänak.

Hyundai Shell Mobis WRT
Oli hooaja alguses kindel favoriit Mõlemale tiitlile.Ning hooaja kestel juhiti molemas arvestsues. Aga paari viimase ralliga suudeti edu maha mängida. Austraaliasse läksid võtma mõlemat tiitlit aga jäid nendest ilma.
Terry Neuville oli hooaja alguses üks põhilisis konkurente Ogierile sõitjate tiitli heitluses. Ning see lahing kestis terve hooaja. Kiirust mehel oli. Aga kuidagi ei suudetud seda ära vormistada. Hooja teine pool läks sisuliselt aiataha. Sedasi oli ka hooajal 2017. Kus hooaja esimene poole oldi konkurentidest peajagu üle. Aga hooaja teine pool hakkasid asjad juhtuma. Ei tea kas mees murdus pinge all või mitte. Aga igatahes olid kõik teised tema ebaõnnes süüdi. Küll mehhanikud keerasid jama kokku. Ning siis konkurendid kiusasid.
Andreas Mikkelsen. No mis sa oskad kosta mehe kohta kellel on kamaluga kogemusi. Aga ei suuda kuidagi tulemusi sõita. Hooaja korg hetk oli Rootsi ralli kolmas koht. Mis saadi ka tänu sellele, et Montes feiliti ja Rootsisks oli sytardikoht ideaalne. Edaspidi hooaeg oli käkk käki otsa. kohad top kümmne teises pooles. Tihti ei jõutudki punktidele.
Mis oli hämmastav, et hooaja lõpus mees kommenteeris, et ta alles õpib autoga sõitma.
Dani Sordo tegi kaasa pooliku hooaja. Aga nendel rallidels kus ta stardis oli tegi ta silmapaistvaid tulemsusi. Mida oleks teda näha tahtnud tervet hooaega sõitmas näha.
Hayden Paddon Tegi nagu Sordogi kaasa pooliku hooaja. Ka tema suutis näidata väga head kiirust. kaks poodiumi kohta. Mees oleks pidanud samuti kaasa sõitma terve hooaja.
Arvan, et Hyundai lõikas kõvasti näppu panustades Mikkelsenile. Tänu sellele jäädi ka meeskondlikust tiitlist ilma.

Citroen AbhuDhabi WRT
Kui kummaline see ka pole siis Citroenis pole ühtegi sõitjat kes oleks kaasa teinud terve hooaja
Graig Breen 10/13 etappi, Mads Östberg 8/13 etappi, Kris Meeke 6/13 etappi ja Sebastien Loeb 3/13 etappi. Khalid Al-Qassimi 4/13 etappi.
Meeskond tuli välja üldse sellise imeliku tatktikaga. Et kasutuses on ainult kaks masinat ning see teine läheb jagamisele. Sellega anti mõista, et asjad pole rahaliselt vist kõige paremad. Ning tiitlite eest ei heidelda. Aga mida hooaeg edasi seda paremini hakkaasid asjad sujuma. Alatse Soome rallist tuldi valja paljude uuendustega. Ning sõitjad hakkasid kohe päris head minekus näitama Östbergile tuli kaks poodiumi kohta. Loeb suutis Kataloonia ralli võita Breenile üks poodiumi koht hooaja vältel. Tundub, et selle autoga kannatab kiiresti sõita küll. Aga lihtsalt mees peab olema roolis õige. Üldiselt sodeti hooaeg hindele 3. Hooaja ehk päästi see Loebi üllatus võit.

Sellega sai vist hooaeg kokku võtta. Ning jäädes uut ja huvitavad hooaega ootama. Soovin kõigile rahulikku aasta lõppu.

Janec End And Out
 

Monte-Carlo Ralli 2019

Viimased Uudised

Kuu Top Postitaja

  • See kuu: 95
  • See kuu: 40
  • See kuu: 22
  • See kuu: 16
  • See kuu: 14

Kas kasutad foorumi musta või valget disaini?

  • Valget

    Hääli: 3 27.3%
  • Musta

    Hääli: 8 72.7%

Reklaam

Foorumi statistika

Teemasid
790
Postitusi
4,072
Kasutajad
1,238
Uued Kasutajad
ArlisK